onsdag 21 oktober 2009

pluie

det regnar idag. en till mordar onsdag har snart glidigt forbi.
sa har harliga ar mina onsdagar:
9.45 ska jag beffina mig hoss familjen for att holla antoine sallskap. Han vill leka men jag maste badda allas sangar och plocka bort efter deras frukost.
10.25 slapar jag med mig atnoine for att hamta upp Gregoire efter hans piano lektion som slutar kvart i elva. Det tar ett tag att ga for Antoine eftersom att han maste stanna och kolla pa alla coola motorcyklar och bilar. Nar vi plockat upp Gregoire sa springer vi tre till Gregoires tennis som borjar en kvart efter att hans piano slutar, da ska han vara pa plats och ombytt, vilket ar nastan helt omojligt. efter det ar antoine jatte trott i benen och jag far nastan bara honom till hanns simmning. Medans hans simmlektion pagar sitter jag och vantar pa honom i en halvtimme sen ar det stress stress hem igen och laga lunch, utfodra ungarna och mig sjalv pa en halvtimma, natta Antoine som ska sova middag, ivag igen till simhallen med gregoire och vanta dar pa honom och irene i en en och en halv timma. Sen hem igen till laxor, laga middag, overspeedade och overtrotta barn som gor allt tvart om vad jag sager. och sen ska jag hinna stade och stryka.

Bara nagra timmar kvar, sen blir klockan atta och da far jag forhoppningsvis lamna familjen och ta mig till nagonstans i femte arr. dricka vin eller kaffe eller vad som hellst med alex och kanske erin.

Bissou

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar