onsdag 23 september 2009

ééééèààààççç

hejhej,
gissa vad jag agnade hela min kvall at igar?? JAG STADADE. alltsa verklgen pa riktigt, och det var sa ackligt, fick kvalvningar ett antal ganger. men fyfan vad mycket battre man mar bade fysiskt och psykiskt nar man har det stadat o frasht.

idag ar det onsdag, jobbiga onsdag. har kutat fram och tillbaka och fram och tillbaka ett antal ganger med ungar till aktiviteter.
jag och antoine borjar bli riktitg bundisar, det ar likosm inte sa mycket problem med honom, forutom att han ar ganska bortskamd, och sant gar mig pa narverna. men han pratar med mig HELA tiden och typ skamtar och garvar och babblar och babblar. och han fattar inte attjag inte forstar. men de e ju bra, for man lar ju sig av att lyssna. typ.
jag maste borja nan franska kurs. men det ar fruktansvart dyrt, sa mamman hadde hort om nan roda korset som var gratis, fast den varkar inte finnas nar jag letade efter den nu pa interntt. men det later ju valdigt bra om den e gratis.

och imorn kommer moderkakan, ska bli skont, vet inte hur vi riktigt ska fa plats hos mig men de gar nog.
ikvall ska jag vara barnvakt i en svensk familj, jag har traffat mamman pa pojkarnas skola. dom har en dotter pa fyra ar och en son pa atta manader, men dom pratar svenska och det kommer bli jatte skont med ungar som forstar vad jag sager.

en sak som ar sa himmla konstigt har ar att man kan kopa alkohol overallt, i vilken liten mataffar som hellst; helt oberoende pa hur gammal man ar. men cigg kan man bara kopa i tabacer och dom stanger typ vid sju. och det ar sjukt jobbigt. det har vart flera kvallar nar jag har slutat ganska sent och alla tabacer ar stangde.

forovrigt ar tempot har heelt annurlunda an hemma, alla ar sa fruktansvart stressade och allt gar sa himla mycket snabbare. det marks att det ar en storstad. det ar en hets som jag verkligen inte ar van vid. man ar helt slut pa kvallarna.
nu vill theodora ha datan, hon sager att hon ska plugga tyska. tror jag att hon sager, vissa dagar vagrar hon en s forsoka prata engelska med mig, som idag. KUL ar det

jajahzjhzhhehHEHE. nu ska jag stada och damsuga och stryka. wohooooo PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar