måndag 7 juni 2010

j'ai demandé a la lune

hemma i svealand.
träffade min finaste igår, drack te och åt chips och dipp i hennes mysiga lya. pratade om allt vi missat. det var fint.
har inte velat gå utanför dörren idag. känner mig rätt likgiltig till allt. önskar nog att jag helst var i ett annat land, i en annan stad.
jag antar att det kommer kännas så ett tag framöver. tomt.
det känns som att gå runt med ett hål i sig, som ett jobbigt break up.
jag är i min stad men jag känner mig allt förutom hemma i den. jag vill inte sätta mina fötter på marken.
jag blir förvirrad av att alla pratar svenska. är påväg att hoppa på dom och säga "åh, är du från sverige??!"
sov i long hop tröjan i natt. den luktade som mitt hem. jag ska aldrig tvätta den.
drömde att mamma, jag och tim skulle åka till paris. att hon hade bokat hotelrum på the highlander.. jag var överlycklig. det var konstigt att sova ensam, vakna i en tom lägenhet. men det var faktiskt rätt skönt, det gick bättre än förväntat.
ska träffa jennifer snart, få min nyckel, jag har inte ens en nyckel till den lägenhet jag faktiskt bor i nu. och kramas med fjärten såklart.
det är kallt här och allt jag vill just nu är att skaffa mig ett jobb och dra från den här staden igen.
och nog fan i helvete ska jag göra det alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar